Nowy Proboszcz w Parafii Ewangelicko – Augsburskiej w Poznaniu

W dniu dzisiejszym odbyły się wybory Proboszcza w poznańskiej Parafii Kościoła Ewangelicko – Augsburskiego. Został nim ks. Marcin KOTAS. Gratulujemy Księdzu wyboru i życzymy Bożej Łaski na każdy dzień a także wielu dobrych współpracowników. Pragniemy także dołączyć do ich grona, wspierając wspólnie poznańską ekumenię. Poznańska Grupa Ekumeniczna.

ks-marcin-kotas

Oto autoprezentacja ks.Marcina Kotasa, którą publikujemy dzięki życzliwości Parafii Ewangelicko – Augsburskiej w Poznaniu.

Urodziłem się 15.09.1981r. w Cieszynie. Po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego Towarzystwa Ewangelickiego w Cieszynie podjąłem studia w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. Służbę w Kościele rozpocząłem 1 lutego 2005r. kiedy zostałem skierowany przez Biskupa Kościoła na praktykę kandydacką do Parafii Ewangelicko-Augsburskiej w Grudziądzu. Następnie w czerwcu 2005r. zostałem oddelegowany na praktykę do  parafii w Skoczowie. Po zdaniu pierwszego egzaminu kościelnego zostałem ordynowany na duchownego 1 października 2006r. w Bielsku – Białej. Po ordynacji kontynuowałem służbę w parafii skoczowskiej jako wikariusz. Pełniony wikariat w parafii na Śląsku Cieszyńskim naznaczony był intensywną pracą duszpasterską oraz młodzieżową.  W tym okresie pracowałem również jako nauczyciel lekcji religii w Zespole Szkół Zawodowych, gdzie realizowałem awans zawodowy zakończony stopniem nauczyciela kontraktowego. Kolejnym etapem służby w Kościele było powierzenie mi z dniem 1 stycznia 2008r. obowiązków asystenta Biskupa Kościoła w Warszawie. Podczas tej służby dane mi było poznać m.in. pracę administracyjną Biura Konsystorza, nawiązać wiele cennych kontaktów oraz relacji.   Ze względu na niespodziewaną śmierć proboszcza Parafii Ewangelicko-Augsburskiej Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie ks. Adma Pilcha oraz konieczność kontynuowania pracy duszpasterskiej w parafii zostałem z dniem 11 kwietnia 2010r. czasowo skierowany do służby w tej parafii. Z dniem  1 sierpnia 2010r. na mocy uchwały Konsystorza Kościoła zostałem mianowany na stanowisko proboszcza-administratora parafii Wniebowstąpienia Pańskiego w Warszawie, w której pełnię służbę do dnia dzisiejszego. Na przestrzeni minionych 6 lat służby w Kościele dwukrotnie ukończyłem sześciotygodniowe kursy duszpasterskie organizowane przez Stowarzyszenie Księży i Katechetów oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Poradnictwa Pastoralnego i Duszpasterstwa (SIPCC). W centrum moich zainteresowań teologicznych znajduje się teologia praktyczna ze szczególnym uwzględnieniem duszpasterstwa.  W wolnych chwilach zajmuję się modelarstwem lotniczym, które pozwala mi spoglądać w niebo, ale już z innej perspektywy. Ponadto interesuję się psychologią i historią.   Wspólnie z żoną Anną (pedagogiem) wychowujemy dwoje kilkuletnich chłopców.

About ekumeniapoznan


Skomentuj

